Herencsár Viktória: Magyar Szerenád
A Magyar Szerenád című lemezzel Herencsár Viktória cimbalomművész Allaga Géza életútján keresztül mutatja be a cimbalom aranykorát és a magyarrá válását. Ebben segítségére volt az Allaga család, akik rendelkezésére bocsátották Allaga Géza hagyatékát, buzdítva, hogy hozza nyilvánosságra az összegyűjtött műveket album formájában is.
Allaga Géza gordonkaművész, cimbalomművész, zeneszerző, 1880-tól foglalkozott a cimbalommal. Jelentős szerepet játszott a magyar cimbalomoktatás elindításában, Cimbalom-iskolát írt két részben, több zeneművet a haladók számára, főleg neki köszönhető a hangszer nagy elterjedése. A Bartók Béla Zeneművészeti Szakgimnáziumban az ő számára alapított cimbalom-tanszékét 1891-ben foglalta el.
I. CD
Magyar Szerenád – Hungarian Serenade
G-dúr Koncertetűd – Concert etude in G major – Allegro moderato
B-dúr Koncertetűd – Concert etude in B major – Vivace
F-dúr Koncertetűd – Concert etude in F major – Allegro moderato
C-dúr Koncertetűd Magyar Stílusban – Concert etude in C major in Hugarian Style
A-dúr Koncertetűd – Concert etude in A major – Moderato
A-dúr Koncertetűd – Concert etude in A major – Tempo giusto
E-moll Koncertetűd Balkézre – Concert etude in E minor for left hand
H-moll Koncertetűd – Concert etude in H minor – Capriccio
Velencei Karnevál – Carnival of Venice
II. CD
C-dúr Koncertetűd – Concert etude in C major – Allegro tranquillo
C-dúr Koncertetűd – Concert etude in C major – Allegro moderato
A-moll Tremolo Koncertetűd – Tremolo Concert etude in A- minor
E-moll Koncertetűd – Concert etude in E-minor – Choral
D-dúr Keringő – Valse in D major
G-dúr Koncertetűd – Concert etude in G major – Allegro vivo
G-dúr Koncertetűd – Concert etude in G major – Moderato
D-dúr Koncertetűd – Concert etude in D major – Animato
D-dúr Impromtu – Impromtu in D major
D-dúr Koncertetűd – Concert etude in D major – Presto
B-dúr Koncertetűd – Concert etude in B major – Scherzo
Fisz-moll Koncertetűd – Concert etude in F# minor – Allegro moderato
Perpetuum mobile
Herencsár Viktória
Besztercebányai Művészeti Akadémia professzora, a művészetek doktora, a Cimbalom Világszövetség elnöke
Herencsár Viktória Budapesten született, három és fél éves korában kezdett cimbalmon játszani. 1974-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán kitüntetéses diplomát szerzett cimbalom- szolfézs-ének szakon, cimbalom tanára Tarjáni Tóth Ida volt. 2011-ben doktori, 2012-ben docensi, 2020-ban habilitált professzori fokozatot szerzett a Besztercebányai Művészeti Akadémián.
1973-tól a Magyar Rádió szólistája, 1975–2020-ig a Magyar Állami Operaház zenekarának tagja. Pedagógia tevékenységet folytatott zeneiskolákban, konzervatóriumokban. 1997-től a Besztercebányai Művészeti Akadémia docense, 2020-tól kinevezett professzora. 2005-ben a Pekingi Kínai Zeneakadémia vendégprofesszorának nyilvánította. Számos kitüntetésben részesült.
Klasszikus és népzenét egyaránt játszik, világszerte vendégszerepel szólistaként, zenekari és kamarazenei partnerként. Számos híres karmesterrel és művésszel dolgozott együtt. Zeneszerzők írtak és ajánlottak számára szóló és kamarazenei műveket, melyek ősbemutatói nevéhez fűződnek.
Cimbalomtörténeti előadásokat és hangszerbemutatókat tart német, angol, szlovák és magyar nyelven, szemináriumokat szervezett külföldön és Magyarországon. Növendékei közül többen nyertek nemzetközi versenyeket. Átiratokat készít és saját műveket is alkot. Publikációi a cimbalomról több nyelven megjelentek. 1991-ben az első Cimbalom Világkongresszus szervezője és házigazdája volt, ahol megalakult a Cimbalom Világszövetség, melynek azóta is elnöke.